19.12.2012

En jaksa!

Päätettiin eilen illalla miehen kanssa, että kyllä se on se 2. vaihtoehto noista pitopalveluista. Kalliimpi kuin se ykkösvaihtoehto, mutta menu on enemmän mieleen ja yhteydenpito on ollut hyvää. Kysyin sitten tänään hintaa astioiden vuokraamiselle, ja vastaus tuli pikana takaisin.

Vastauksessa oli pitkä lista erilaisia astioita kahvikupeista ja ottimista tarjoiluastioihin. Käsitin, että tarjoiluastiat (ja varmaan myös ottimet?) kuuluvat hintaan, eli niitä ei tarvitse laskea mukaan. Pikaisen laskutoimituksen jälkeen sain hinnaksi vähän päälle 700e. Tuosta 20% on tiskauslisää. Nyt alkaa jotenkin toivo loppua vähitellen. Tämäkin lysti menisi siis yli 4000€. 

Ja mikä siinä on, että kun pyytää tarjousta, ei voi heti saada sellasta hemmetin selkeetä vastausta jossa ois otettu huomioon VEROT (yhdessä tarjouksessa jouduin ne itse sinne laskemaan enkä ollut edes ihan varma, että millaisella prossalla tarjoilijoiden palkkoihin isketään veroja vai isketäänkö jne) ja se, että mä en ihan oikeesti osaa ite sanoa et mitä kaikkea mä todellisuudessa tarvin ja miten paljon. Tähän kaipaisin sitä ammattilaista, joka heti osais ilmottaa eriteltynä sen tarjouksen: SELKEÄSTI mistä hinta koostuu ja mitä mä heidän mielestään tarvitsisin onnistuneeseen kattaukseen ja tarjoiluun. 

Nyt on sellanen fiilis et tekis vähän mieli tihrustaa itkua. Alle 8kk aikaa, mä oon ihan hukassa, mä en tiiä pitääkö meidän budjetti ja mua vituttaa ihan armottomasti. Mä en haluu ihan paskoja häitä :(

1 kommentti:

  1. Tuo on totta, oon aina ihmetelly että miksi kuluttaja-asiakkaille lähetetään ALV0% hinnastoja!
    Eikö teidän juhlapaikalla ole omia astioita?

    Sanoisin, että kannattaisi sopia tuon pitopalvelun tai vaikka kahdenkin vaihtoehtoisen kanssa nyt tapaaminen, ja sanoa että haluan suomenkielisen selityksen siitä, mitä tähän hintaan kuuluu. Lisäksi kannattaa aina kysyä onko hinnassa neuvotteluvaraa, voivatko heittää jotkut astiat tai tiskauksen kaupan päälle, kun olette kahden vaiheilla minkä firman valitsette! Tsemppiä! :)

    VastaaPoista