13.7.2013

Pikkuhiljaa, sano orava kun käpyjä keräs

Tuntuu, etten saa mitään häihin liittyvää tehtyä. Jahkaan vaan kaiken kanssa niin tavattoman pitkään, että loputa päätän "jättää asian vähän vielä muhimaan". Tänäänkin mietin varmaan 30min sitä, että tilaanko oransseja vai valkoisia kankaisia ruusun terälehtiä. Vai että tilaanko ollenkaan. Nehän maksokin niin kauheesti, 1,90€/200kpl. Lopulta otin itteäni niskasta kiinni ja tilasin kolme pakettia kumpaakin väriä. Ei se niin vakavaa ole, jos jää vaikka käyttämättä. 

En pysty yhtään tekemään päätöksiä minkään suhteen. Pelkään, että kaikki valinnat on sitten kuitenkin lopulta huonoja tai vääriä. Mä en tiedä mistä mun kuuluis alottaa, jotta saisin hommat taas rullaamaan kivasti. Mä en oikein tiedä kenen kanssa mun pitäis näitä asioita käydä läpi - oman äidin kanssa ehkä. Tulee vaan kauhee stressi ku se on sellanen "ei se nyt niin justiinsa oo" tai "tarviiko muka tuollastakin?" -tyyppi eikä ehkä tajua sitä, millaset häät mä haluan. Anoppi varmasti ois innoissaan jos sen kanssa miettisin, mä vaan en ois asiasta niin innoissani. Oon saanu nyt ties kuinka monta kertaa esim kuulla, että viinaksia on ostoslistalla liian vähän koska "te menitte kirjottaan siihen kutsuun että juomaa on tarjolla läpi yön ni ois sitten parempi olla". Plus ne "mites pöytäliinat?" "Varmaan ikeasta valkoset lakanat" "*piiitkä ja mietteliäs hiljaisuus* aha okei...". Tuntuu, että en tee mitään oikein. Kaasoille en osaa puhua, pelkään, että vaivaan niitä kauheesti. Siis mähän oon delegoinu tasan tienvarsikylttien tekemisen niille et ei niillä liikaa hommaa oo ja mielellään varmaan miettis juttuja mun kanssa. Mut en haluu vaivata. Mies on toki ihana ja kultainen, mutta se on ehkä liian sellanen "sulle mitä vaan" ja se järki+budjetti unohtuu siinä sit. Eikä siltä kauheesti irtoa näkemyksiä esim servettistressiin.

Miljoona asiaa, enkä tiiä mistä alottaisin. Yhtään ei helpota se tosiasia, että häihin on aikaa tasan viisi viikkoa. Just oli 1,5 vuotta. Päätin alottaa ajoissa, ettei tarvis panikoida. Ei saakeli. 

Ehkäpä jatkan hommia näistä:
- ota yhteyttä valokuvaajaan ja selvittele siihen liittyvät asiat
- varmista maistraatista, että esteiden tutkinta on ok
- pistä mies nälkäkuurille, että mahtuu varppina pukuunsa
- pistä ittes kans nälkäkuurille
- ota yhteyttä kanttoriin ja varmista kirkossa soivien biisien sopivuus
- varmista, että jousikvintetti on edelleen inessä
- koita päättää ne hemmetin kaitaliinat

Joo. Kattellaan vaik sit kahen viikon päästä et oisinko saanut peräti yhen homman tuosta listasta hoidettua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti